Giedraičių Antano Jaroševičiaus gimnazijos 2020-2021 m. m. veiklos kokybės įsivertinimo ataskaita
2.3.1. Mokymasis. (Savivaldumas mokantis)
Išvados:
Iš 5-8, I-III klasių mokinių apklausos analizės
- Mokiniai teigia, kad moka mokytis, prisiima atsakomybę už mokymąsi, tačiau mokymosi rezultatai to nerodo.
- Mokiniai jaučia mokytojų ir auklėtojų pagalbą.
- Mokiniai pamokos metu negali pasirinkti, kiek sugebės išmokti.
- Kad geriau suprastų mokantis mokiniai: kartoja, dirba su tektu, konspektuoja, informacijos ieško internete, perrašo tekstą, klausosi muzikos, grafiškai vaizduoja informaciją.
Iš mokytojų apklausos ir diskusijos
- Mokytojai teigia, kad jau nėra tradicinių pamokų – visos modernios. Moderniai pamokai pasiruošti reikia daugiau laiko, priemonių.
- Integruotos pamokos mėgstamos mokinių, mokytojai turėtų jas planuoti iš anksto, gerai joms pasiruošti.
- Kūrybiškumą ugdo laisvas mokytojas, nerėminantis mokinių, leidžiantis pasirinkti veiklas, nestandartinius sprendimus.
- Naujos mokinių kartos poreikiai skatina mokytojus keistis, ieškoti naujų darbo metodų.
Iš dokumentų analizės:
- Gimnazijos pažangumas pagerėjo (93%, buvo 90,7%), bet suprastėjo mokymosi kokybė (44,7%, buvo 50,6%).
- NMPP ir PUPP rezultatai žemesni nei šalies vidurkis.
- NMPP skaitymo ir matematikos rezultatai lyginant su rezultatais prieš dvejus metus daugumos klasių (4,5,8 ir I matematika) pablogėjo, o geresni tik I klasės skaitymo.
- 2020-2021 m.m. rajono olimpiadose lyginant su 2019-2020 m.m. dalyvavo tas pats mokinių skaičius, bet prizininkais tapo mažiau – 36,6% (buvo 70%) nuo dalyvavusiųjų.
- Viena mokinė dalyvavo respublikinėje istorijos olimpiadoje.
- Daugiausiai prizinių vietų rajono olimpiadose pelnė biologai (5 vietos).
- Žymiai sumažėjo konkursų įvairovė bei dalyvavimų aktyvumas.
Dalyvavimą konkursuose skatino mokytojai, todėl aktyvūs dalyviai yra:
- 3 kl. mokiniai (5 konkursai);
- Istorijos dalyko (4 konkursai);
- Matematikos dalyko (2 konkursai);
- Geografijos dalyko (2 konkursai);
- Būrelio „Reporteris“ nariai (2 konkursai).
- Visai nedalyvavo konkursuose 1 klasės mokiniai, mažai aktyvūs 2, 4 klasių mokiniai (dalyvavo konkursuose OLIMPIS, KENGURA).
- Mokiniai aktyviau dalyvavo įvairius dalykus apimančiuose konkursuose (OLIMPIS) bei gimnazijos mokytojų organizuojamuose renginiuose (Protmūšiuose).
- Sumažėjo dalyvavimas dailės konkursuose.
- Įvairiose neformaliojo ugdymo veiklose bent po vieną kartą (konkursuose, olimpiadose, parodose) dalyvavo dauguma mokinių.
Pasiūlymai:
- Stiprinti lietuvių kalbos ir matematikos dėstymą – skirti papildomų valandų konsultacijoms.
- Mokytojams skirti daugiau skirtingų užduočių mokiniams pagal jų gebėjimus ir leisti pasirinkti užduočių kiekį.
- Suplanuoti ir vesti ne mažiau kaip 2 integruotas pamokas/pamokų ciklus kiekvienoje klasėje.
- Kryptingai dirbti su gabiais mokiniais ir ruošti rajono olimpiadoms, ugdant atsakomybę bei savarankiškumą.
- Pradinių klasių mokytojoms ieškoti galimybių ir sudaryti sąlygas (bendradarbiauti su tėvais juos informuojant) daugiau dalyvauti konkursuose pradinių klasių mokiniams.
- Dalykų mokytojams paskatinti aktyviau dalyvauti mokinius nuotoliniuose konkursuose savarankiškai, o neapsiriboti tik mokinių paruošimu į savo dalyko rajoninę olimpiadą.
- Dalykų mokytojams įtraukti mokinius į įvairesnius konkursus – rašinių, pilietiškumo, ekonomikos ir verslumo, gamtos ir ekologijos, informacinių technologijų, fotografijos, filmų kūrimo ir kt.
2.3.2. Ugdymas mokyklos gyvenimu (Narystė ir bendrakūra)
Išvados:
Iš 5-8, I-III klasių mokinių apklausos analizės
- 93% mokinių džiaugiasi, kad mokosi šioje mokykloje;
- 86% mokiniai teigia, kad turi savo atstovus, kurie išsako mokinių nuomonę mokyklos savivaldoje, susirinkimuose;
Iš interviu su socialine pedagoge
- Mokinių taryba nepateikė nei vieno pasiūlymo dėl veiklų
- Mokinių tarybos nariai tik atstovavo gimnaziją kitų institucijų organizuojamuose renginiuose, patys neorganizavo renginių.
Iš dokumentų analizės
- Mokinių darbai tik tris kartus eksponuoti gimnazijoje (mokyklos 100-mečio darbų paroda; Facebook – II kl. mokinių darbai, 7 kl. mokinio darbų paroda).
Pasiūlymai:
- Aktyvinti mokinių tarybos veiklą.
- Organizuoti gimnazijoje mokinių kūrybinių darbų parodas tiek „gyvai“, tiek Facebook‘e (atsižvelgiant į pasikeitusias ugdymosi sąlygas).
- Kiekvienam mokytojui analizuoti, kaip jo darbas skatina mokinių saviraiškos tobulėjimą.
- Viešinti mokinių pasiekimus olimpiadose, konkursuose, varžybose ir kt. gimnazijos interneto svetainėje, FB.
3.2.2. Mokymasis virtualioje aplinkoje (Tikslingumas, įvairiapusiškumas)
Išvados:
Iš mokytojų ir mokinių apklausos
- Pamokų metu mokytojai naudoja 12 skirtingų rūšių skaitmeninį turinį.
- Naujais dalykai pamokoje mokiniai įvardina: filmų peržiūrą ir mediateką, bandymus bei projektus, integruotas pamokas, skaidrių demonstravimą, video pamokas, grupinį darbą, žinių pritaikymą gyvenime ir draugų įvertinimą.
Pasiūlymai:
- Tobulinti skaitmeninio mokymo įgūdžius, aptariant jas su kolegomis bei savarankiškai reflektuojant ir išbandant. Pereiti prie Office 365 Teams aplinkos ir vieningai (visi mokytojai, mokiniai, tėvai) ją naudoti ugdymui(si) ir komunikacijai.
- Naudotis įvairiomis interneto svetainėmis (kurias rekomenduoja ŠMSM), kad atsirinktume reikiamus skaitmeninius išteklius.
- Kurti skaitmeninius išteklius (užduočių lapus, testus ir kt.) bei talpinti jas į vieningą gimnazijos duomenų bazę.
- Mokyti mokinius saugiai ir atsakingai naudoti skaitmenines technologijas.
4.1.1. Perspektyva ir bendruomenės susitarimai. (Tobulinimo kultūra)
Išvados:
Iš 5-8, I-III klasių mokinių apklausos analizės
- Mokiniai supranta vieningą vertinimo sistemą.
- Mokiniai pasigenda glaudesnės komunikacijos su administracija.
Iš mokytojų apklausos
- Gimnazijoje vyrauja aukšta tobulinimosi kultūra.
- Mokytojai patenkinti gimnazijoje vykstančiu veiklos kokybės įsivertinimo procesu ir pasitiki jo rezultatais.
Iš dokumentų analizės
- ASAICHI susirinkimai sudarė galimybę nuolat stebėti ugdymo procesą nuotoliniu būdu bei greitai reaguoti į problemines situacijas, aktyviai bendradarbiauti.
Pasiūlymai:
- Gerinti komunikaciją tarp mokinių ir administracijos.
- Ieškoti būdų, kaip 50 proc. mokytojų, kuriems rūpi mokyklos gyvenimas, įtraukti į aktyvesnę veiklą siekiant gimnazijos tobulinimo.
- Tęsti ASAICHI susirinkimus nuotoliniu būdu.
- Sutvarkyti visų gimnazijos kompiuterių darbalaukius pritaikant 5S metodą.
- Gilintis į Kaizen ir PDCA metodus.